29.1.2016

Painava pää

Pää todella tuntuu painavalta. Ei kaikkein vähiten siksi että onnistuin haalimaan itselleni krapulan. Tommi täytti vuosia eilen ja ostin juhlan kunniaksi kultahippuisen kuoharin, ja sitä maisteltiin siinä sitten. No tuliko aivan jäätävä krapula niistä kahdesta lasillisesta? Tuli tietty. Ehkä se oli ne kultahiput.

Olen tässä piinaavan paljon pohdiskellut näitä tulevia diagnooseja. En sitä mahdollista ADD:ta säikähtänyt, se oli ihan oletettavissa, mutta nämä kehityshäiriöt sen sijaan. Pistää aikalailla uuteen mittakaavaan sitäkin, mitä on miettinyt itsestään. Eniten siitä, kun on kelannut että miksi minusta tuli taiteilija. Miten ihmeessä taiteilijuus on edes mahdollista (varsinkaan tässä maailmassa kun kaikki mitataan rahallisessa hyödyssä). Tein jopa läpällä rinnastuksen artistin ja autistin välillä, eihän siinä ole kuin kirjaimen heitto. Lukemattomat kerrat olen analysoinut että miten minusta tuli taiteilija - ei ollut muita vaihtoehtoja. Olen aina nähnyt kuvia. Olen aina kuullut musiikkia. En ole koskaan oikein osannut mitään muuta. Pitikin sitten yllättävän paljon paikkaansa.

Joten miten minusta tuli taiteilija? Päivitetty versio.

Näin.


1981-1982
Kohtu

Biologia: Noniin. Tänään kehitellään aivoja. Aloitetaan matemaattisesta hahmotuskyvystä.
Aivot: Vielä 5 min
Biologia: Ei ku nytte.
Aivot: Vielä 5 min pliis
Biologia: Ei kun nyt ihan oikeesti.
Aivot: *torkuttaa*
Biologia:
Aivot:
Biologia: 5min meni jo.
Aivot: Ihan just.
Biologia: Siirrytään sit tohon kielelliseen ja tarkkaavaisuuteen..
Aivot: Onk pakko
Biologia: O. Et sä muuten muista mitä sulle sanotaan. Tai tajuu.
Aivot: Meeneee poooiiisss
Biologia: Viimine varotus. Lasken kolmeen.
Aivot: EVVK
Biologia: Yksi..
Aivot:
Biologia: Kaksi..
Aivot:
Biologia: Kolme. Selvä se sit on. Sulle jää sit vaan toi hahmottaminen.
Aivot: who cares
Taide: I care.


25.7.1982
TYKS

Taide:
Minä: WÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄ WÄÄÄÄ
Taide: Moro
Minä:
Taide: Luke i'm your father. And mother.
Minä: Hä
Taide: :D The force is strong in this one.

Hyväntahtoinen aurinko katseli heitä. Se ei missään tapauksessa ollut heille vihainen. Kenties tunsi jonkinlaista myötätuntoakin heitä kohtaan. 
Aika velikultia.

Ei kommentteja: